چهارشنبه, 22 شهریور 1402 12:53

انتقال دیتا با تجهیزات بومی فیبرنوری در کشور امکان پذیر شد.

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بومی‌سازی تجهیزات فیبر نوری برای انتقال دیتا توانستند محصولی قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی را به بازار معرفی کنند.

این شرکت از سال نود و یک فعالیت خود را آغاز کرده است و موفق به بومی سازی و تولید انواع مدیا کانورتر و همچنین سوئیچ‌های صنعتی POE شده‌است.

این شرکت با تولید سوئیچ‌های صنعتی هشت پورت و مدیا کانورتر و SFP، دانش بنیانی آن احراز شد و سوئیچ شبکه هشت پورت وظیفه هدایت پهنای باند اتصال شبکه به دستگاه‌های سیمی شبکه مختلف مانند رایانه‌ها، گوشی‌ها، دوربین‌های شبکه و برخی نقاط دسترسی بی‌سیم را به‌عهده گرفته است.

این محصول یک سری ماژول های فیبر نوری دارد که در سوییچ‌ها استفاده می‌شود و به‌عنوان نوعی رابط بین سوئیچ‌ها و تجهیزات فیبر نوری عمل انتقال دیتا را انجام می‌دهد و دیتاهای الکتریکی را تبدیل به فیبر نوری و برعکس می‌کند.

این محصول یک تجهیز POE سوئیچ 8 پورت، سری صنعتی و مدیریتی بود که علاوه‌بر ارتباط بین سیستم و ایجاد یک شبکه واحد و مدیریت آن از طریق پروتکل های لایه +2، توان مورد نیاز دستگاه‌های مبتنی بر استاندارد POE را تأمین می‌کند. در پنل جلویی این محصول 8 پورت شبکه Rj45 با سرعت 10/100/1000Mbps و دو پورت SPF به ‌صورت آپلینک با سرعت 10/100/1000Mbps تعبیه شده و همچنین دارای LED نشانگر وضعیت کارایی دستگاه است.

در پنل‌های بالایی محصول درگاه برق ورودی قرار دارد که این درگاه از دو منبع به‌ صورت هم‌ زمان پشتیبانی می‌کند و مدیریتی دارد که می‌تواند از طریق SSH،CLI،WEB و ... آن را مدیریت کند.

در هر صنعتی که بخواهیم سیگنال را بر بستر فیبر نوری انتقال دهیم، میتوانیم از این دستگاه استفاده کنیم. ازاین‌رو این محصول بومی در صنایعی مثل پتروشیمی، گاز، نفت، راه‌آهن و حمل‌ونقل و دوربین‌های مداربسته استفاده می شود و به‌عنوان سرویسی برای انتقال داده مورد استفاده است.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search