سه شنبه, 14 شهریور 1402 11:59

تاکید رئیس جمهور به دو پروژه مهم ارتباطی دریک نشست خبری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

با توجه به گزارش کارشناسان علم و پیشرفت، در روز 7 شهریور ماه، همزمان با هفته دولت، سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در یک جلسه خبری محترمانه با اصحاب رسانه، به یک سؤال مطرح شده درباره وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور درباره وضعیت اینترنت و تأثیر آن در شرایط فعلی کشور، پاسخ داد.

ایشان اظهار داشتند که امروز، اینترنت وارد فضای زندگی مردم شده و ممکن است هیچ ابداعی توسط انسان‌ها تا به حال توانسته باشد به این سرعت تمام جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس جمهور افزود: مسأله اینترنت فیبر نوری از اهمیت بالایی برخوردار است و من از ابتدا تأکید داشتم که اینترنت باید به نحوی باشد که ارتباطات به راحتی برقرار شود و دسترسی به آن آسان باشد. اقدامات موجود در وزارت ارتباطات در زمینه فیبر نوری، این مسأله را پیگیری می‌کند. این نهاد توانسته است تا تدابیر موثری در زمینه فیبر نوری در سرتاسر کشور اجرا کند و وزیر مربوطه نیز گزارشات مثبتی ارائه داده است.

بر اساس آمار منتشر شده، نفوذ اینترنت سیار و ثابت در دو سال ابتدای دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته و تعداد مشترکین اینترنت سیار کشور به بیش از 82 میلیون نفر افزایش یافته است. این افزایش باعث شده تا نفوذ کل پهنای باند اینترنت در کشور به 96 درصد برسد.

همچنین، آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور نشان می‌دهد که توسعه اینترنت فیبر نوری در کشور از زمان آغاز دولت سیزدهم به سرعت پیش می‌رود و امروز بیش از 3 میلیون و 200 هزار خانوار از اینترنت ثابت بر پایه فیبر نوری استفاده می‌کنند.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search