یکشنبه, 29 مرداد 1402 07:14

هزینه های مربوط به فیبرنوری نوری برای مشترکان چگونه است؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

دولت بخش قابل ‌توجهی از هزینه‌های مربوط به فیبرهای نوری را پرداخت کرده است و در همه کشور از جمله کلان‌شهرها هر خانه‌ای که اپراتور به شبکه متصل کند در سال دو میلیون تومان به آن یارانه پرداخت می‌کند.

رشته‌های شفاف فیبر نوری اکنون بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی را در جهان تشکیل داده و طی سال‌های گذشته در بخش ارتباطات ثابت ایران، کم‌تر بکار گرفته شده است اما دولت سیزدهم به این بخش توجه شایانی داشته است.

هفتاد هزار کیلومتر فیبر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم ساخته است اما باز هم ارتباطات قدیمی در داخل کشور و ارتباطات ما وجود دارد.

تا پایان سال قرار است هشت تا ده میلیون نفر تحت پوشش فناوری قرار بگیرند و اینترنت پهن باند ثابت بر بستر فیبر نوری شکل گیرد هزینه‌ی دسترسی کاربران به سرویس‌های فیبرنوری مثل مودم و غیره در بعضی از شهرها مثل تهران سرویسی است که از شرکت‌هایی مثل مخابرات دریافت می‌شود و باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کند، درحال‌حاضر دولت بخش قابل‌توجهی از این هزینه‌ها را پرداخت کرده است.

در همه کشور از جمله کلان‌شهرها هر خانه که اپراتور به تجهیزات فیبرنوری متصل کند دولت در سال دو میلیون تومان به آن ها یارانه پرداخت می‌کند که ارزیابی استان تقریباً هزینه‌های غیر از مودم را پوشش می‌دهد، بخشی از یارانه‌ای که دولت در نظر دارد برای این نوع ارتباطات داشته باشد پونصد هزار تومان در مراکز استان غیر از هشت کلان‌شهر و در شهرستان‌ها یک میلیون و دویست هزار تومان و اگر مردم درخواست کردند و ارتباطات برقرار شد، دو میلیون تومان هم هزینه کانکشن ارائه می‌گردد با این کار عملاً هزینه فیبرکشی و مودم توسط دولت ارائه می‌گردد.

هزینه اولیه که شامل فیبر کشی است حدود پونصد تا ششصد هزار تومان برای مشترکین بود که تهیه مودم هم مطرح شد که با توجه به نوع برند و منطقه مربوطه بین یک میلیون پانصد هزار تومان تا دو میلیون و دویست هزار تومان متغیر است و هزینه ماهانه بسته‌ای که مشترکان خریداری می‌کنند به مصرف خودشان بستگی دارد و این هزینه با توجه به نوع بسته متغیر خواهد بود.

اینترنتی که مشترکان با این فناوری دریافت می‌کنند، سرعتی نزدیک به 900 مگابیت بر ثانیه دارد و این یعنی تا 80 برابر سرعتی بالاتر از اینترنت فعلی که مردم در اختیار دارند، بنابراین این پروژه سرویس پایدارتر و باکیفیت‌تری را در اختیار مردم قرار می‌دهد و حتی جالب است بدانید که مصرف انرژی فناوری مبتنی بر فیبر نوری بسیار کم‌تر از فناوری‌های همراه خواهد بود.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search