بهترین زمان استفاده از فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)
بهترین زمان استفاده از فیبر نوری

با کاهش قیمت فیبرها در طول سالها و افزایش پهنای باند و نیازهای ظرفیت به طور تصاعدی (بدون هیچ نشانه ای از کاهش سرعت)، بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات می پرسند "چگونه بدانم که از کابل فیبر نوری چه زمانی استفاده کنم؟"

اگر این تصمیمی است که با آن روبرو هستید، ما لیستی از کارهایی را برای کمک به شما در تعیین زمان استفاده از کابل فیبر نوری جمع آوری کرده ایم.

1. ایجاد پروژه جدید در زمان نوسازی

در سیستم ها یا ساختمان هایی که از کابلهای مسی استفاده شده بهترین جایگزین برای این نوع سیستم ها استفاده از کابلهای فیبر نوری است. بررسی هزینه و سود شما کمک می کند که بهترین زمان استفاده از کابلهای فیبر نوری را مشخص کنید.

در پروژهای نوپا، ارزش سرمایه گذاری برای شما اهمیت بیشتری دارد زیرا قصد شما استفاده بیشتر از امکانات می باشد. اینجاست که کابلهای فیبر نوری اهمیت خود را نشان می دهند.

به عنوان مثال، پس از طوفان سندی، کابل های مسی چند ده ساله به دلیل آب خورده گی آسیب دیدند. اگر این فاجعه طبیعی اتفاق نمی افتاد، احتمالاً هیچ وقت امکان نداشت شهر نیویورک زیرساخت مس خود را با فیبر جایگزین کند. با این حال، هنگامی که عملکرد کابل به خطر افتاد و نیاز به جایگزینی داشت، سرمایه گذاری روی فیبر منطقی بود. ارائه دهندگانی مانند Verizon برای اطمینان از طول عمر، خدمات بهتر و دسترسی به اینترنت قابل اطمینان (سیمی و بی سیم)، ارتقاء به فیبر را انتخاب کردند.

ارزیابی مستاجران ساختمان نیز می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد زمان استفاده از کابل فیبر نوری کمک کند. اگر آنها در دراز مدت از فضای جدید یا بازسازی شده استفاده کنند ، ممکن است سرمایه گذاری در زمینه فیبر مفید باشد. در غیر این صورت ، بسته به تکنولوژی و برنامه های کاربردی که بعداً مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کاربری ساختمان در سالهای آینده ممکن است یک سیستم مسی جدید برای ادامه کار نیاز به بازسازی داشته باشد.

2. توجه به کاربرد و نوع ساختمان

نوع مکان، عامل مهم در تصمیم گیری در مورد زمان استفاده از کابل فیبر نوری است. به مواردی مانند این فکر کنید:

  • کابل برای چه مواردی استفاده می شود
  • آیا این مکان از جمعیت زیادی پشتیبانی می کند (استادیوم ورزشی یا محل برگزاری کنسرت)
  • آیا کابل در خارج و یا بین ساختمانها اجرا می شود یا خیر
  • میزان استفاده از وایرلس

همچنین می خواهید تعداد اتصالات را بررسی کنید. به دلیل سطح مقطع کوچک فیبر، تعداد کابل ها و اتصالات قابل نصب را در هر سینی بیشتر از زمانی است که از شبکه مسی استفاده می کنید

3. بررسی تعداد کاربران و نیازمندی آنها

درگذشته تنها شرکت های بزرگی مثل اپل، گوگل و فیسبوک به دلیل تعداد بالای کارکنان، تعداد بالای دستگاه هایی که این کارکنان استفاده می کردند و میزان بالای انتقال داده هایی که روی شبکه های آنها جابه جا می شد از کاربران بزرگ فیبر نوری بودند. اما امروزه هتل های بلند مرتبه، مجتمع های دانشگاهی، مجتمع های تجاری در حال تجربه نیازهایی مشابه هستند.

در همه این موارد، تعداد زیادی از کاربران درگیر هستند. هر یک از این کاربران احتمالاً حداقل دو دستگاه (تلفن هوشمند و لپ تاپ - اگر نه تبلت ، ساعت هوشمند یا سایر دستگاه های متصل) با خود همراه داشته باشند و همه آنها انتظارات زیادی از قابلیت اتصال دارند.

به عنوان مثال، در محوطه های آموزشی، سخنرانی ها به صورت زنده پخش می شوند و هچنین دسترسی به تکالیف و ارسال آنها به صورت آنلاین انجام می شود. در هتل ها، مهمانان برای پخش محتوا، بارگذاری عکس در رسانه های اجتماعی و دسترسی به برنامه های کاری به شبکه متصل می شوند. در مجتمع های اداری، کارکنان در محل و از راه دور از طریق چت و ویدئو کنفرانس به صورت مداوم باهم در ارتباط هستند. آنها تمام روز به خدمات ابری (از نرم افزار واژه پرداز تا سیستم های CRM) دسترسی دارند و فایل های بزرگ را ارسال و دریافت می کنند.

4. طول عمر بالا

وقتی صحبت از پهنای باند می شود، فناوری بهتر از فیبر وجود ندارد. بیشتر محدودیت های پهنای باند فیبر امروزی توسط کابل محدود نمی شود، بلکه توسط وسایل الکترونیکی فیبر نوری محدود می شود. صرف نظر از انواع الکترونیک فیبر نوری جدید، شما می توانید از آنها استفاده کنید.

منبع مقاله: BELDEN

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search