آشنایی با تجهیزات پسیو شبکه

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

تجهیزات شبکه به دو دسته کلی تقسیم می شوند: 1.تجهیزات اکتیو (این تجهیزات سیگنالهای الکتزونیکی را تولید، هدایت و مسیریابی می کنند.)مانند : سرور، سوئیچ، روتر 2.تجهیزات پسیو (تجهیزات پسیو به دستگاههایی گفته می شود که شامل کابل شبکه، پچ کورد، پچ پنل و... می باشد) در این مقاله قصد داریم درباره ی تجهیزات پسیو صحبت کنیم :

کابل شبکه

کابلهای شبکه شامل کابلهای کواکسیال، کابل شبکه زوج و کابل فیبر نوری هستند. رسانه ایی هستند که دادها در آن جریان دارند و انتقال اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر در شبکه منتقل می شود.
این کابلها سیم هایی از جنس مس یا شیشه هستند که برای اتصال و انتقال اطلاعات کاربرد دارند. انتقال این اطلاعات توسط کابلهای فیبر نوری بین کامپیوترها، روترها، سوئیچ ها و شبکه های استورج SAN صورت می گیرد.

پچ کورد شبکه

یک کابل شبکه کوتاه به اندازه 0.5 تا 20 متر است دو سراین کابل سوکت استاندارد RJ-45 قراردارد. کاربرد این سوکت ها برای اتصال تجهیزات شبکه استفاده می شود.
برای رفع مشکل اختلال در انتقال اطلاعات در شبکه های بزرگ پچ کوردهایی در طولهای 30 و50 سانتی ، 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 10 ، 15 متری تولید می شود و در کارخانه دو سر پچ کورد با سوکت RJ-45 پانچ می شود. پچ کورد های فیبر نوری به صورت LSZH، PVC، هالوژن فری (هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نمی کند) و ... تولید می شوند.

پچ کورد

پچ پنل

پچ پنل قطعه مستطیل شک است که روی آن تعداد دقیقی پورت شبکه قراردارد مثل :24 پورت، 48 پورت و ...
در قسمت انتهایی کابلهای شبکه وتجهیزات شبکه ای مثل هاب، روتر و ... نصب شده و از اتصال مستقیم کابلهای شبکه به تجهیزات جلوگیری می کند. بکار بردن پچ پنلها در شبکه هایی که در طول زمان گسترش و تغییرات دارند کار را راحت می کند.

پچ پنل

نگهدارند کابل یا cable management

قطعه ایی ست که درون رک ایستاده و وظیفه اصلی آن آرایش، نگهداری ومرتب کردن انواع کابلهای درون رک نظیر: کابل شبکه، کابل برق یا پچ کورد می باشد. علاوه براین از کابلها در برابر کشیده شدن و مواردی از این دست محافظت می کند و فضای داخل رک را منظم و زیبا می کند.

نگهدارند کابل یا  cable management

کیستون

یکی از تجهیزات پرکاربرد داخلی شبکه (LAN) میباشد.یک نوع کانکتور مادگی ست که برای برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر نظیر سوئیچ ها، روترها، سرورها و یا کیس کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کیستون

قاب پریز

یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه قاب پریز است که انتخاب درست و سنجیده و نصب صحیح و استاندارد آن از مواردی ست که می تواند تضمین کننده سرعت مناسب در شبکه باشد.

قاب پریز

رک شبکه

از عمومی ترین تجهیزات پسیو هستند. این محفظه ایی فلزی از تجهیزات داخلی شبکه مانند سوئیچ، کابل، پچ پنل، تجهیزات مخابراتی،ups و... محافظت و نگهداری می کند . رک ها به دوسته تقسیم می شوند:

رک شبکه

1.رک دیواری:

قابل نصب روی دیوار هستند وبیشتر برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از شبکه بزرگ کاربرد دارند.

2.رک ایستاده:

برای نصب سرور و تجهیزات شبکه مورد استفاده است. کاربرد این رک در دیتا سنتر ها و جاهایی ست که تعداد تجهیزات سرور و شبکه زیاد است.
رک های ایستاده از رک های دیواری بزرگتر اند و محل قرارگیری آنها روی زمین است و دارای چرخ و پایه های ضد زلزله هستند.

داکت

جنس داکت ها معمولا از PVC است. کاربرد داکتها برای قرار گرفتن کابلها درون شبکه ست و دارای درب مجزا هستند. سیم ها و کابلهایی ک در سیستم روکار استفاده میشوند درون این محفظه ها قرار میگیرند تا خطر برق گرفتگی و قطع شدن کاهش پیدا کند. برای عبور کابل دوربین مدار بسته، برق، تلفن، کابل شبکه و… استفاده شده و مجب نظم دهی، حفاظت و زیبایی کار می شود.

داکت شبکه

ترانک

ترانکینگ (Trunk) یا ترانک مانع بهم ریختگی کابل کشی های پی درپی روی دیوار، در طول مسیر می شود. زمانی که شما از ترانکینگ ها استفاده می کنید به هیچ وجه دیوارها تخریب نمی شوند و قراردادن کلید پریزها و سیم کشی های درون دیوار وجود ندارد.

ترانکینگ (Trunk) | ترانک

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search