دوشنبه, 08 آبان 1402 06:59

امکان استفاده از اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری با تعرفه مناسب

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

در صورت اجرایی شدن مصوبه مجلس برای ایجاد صندوق توسعه فیبر نوری کاربران می‌توانند از اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری با تعرفه‌های مناسب استفاده کنند.

پیشنهاد فراکسیون راهبردی مجلس این بود که از ابتدای مجلس یازدهم فعالیت‌های مختلفی برای این قسمت از ارتباطات صورت‌ گرفته شود و هدف ‌گذاری‌های بسیاری در حوزه‌های تخصصی و طرح‌های ملی مدنظر قرارگیرد که زمینه ‌ساز رفاه اجتماعی برای مردم شود.

اینترنت به عنوان یک موضوع مهم در سبد خانوارها مطرح شده است و سطح کیفی اینترنت و مناسب سازی دسترسی به اینترنت مورد توجه تمام دولت‌ها و بخش حاکمیتی است متأسفانه طی چند سال اخیر شبکه اینترنت ثابت نتوانسته به ‌صورت متوازن رشد داشته باشد.

در همین راستا کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی با نگاه تخصصی به این موضوع طی دو سال گذشته در بودجه 1401 و 1402 مواردی را در راستای توسعه شبکه فیبر نوری برای منازل لحاظ کرده است، امکانات و منابع مالی خوبی را در اختیارشان قرار داد تا با استفاده از آن بتوانند توسعه دسترسی مردم به شبکه پهن باند ثابت مبتنی بر فیبر نوری را انجام دهند.

سالانه پنج میلیون اشتراک مبتنی بر فیبر نوری براساس منابع ایجاد شده از صندوق در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد و گزارش‌های سالانه را در اختیار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی جهت نظارت قرار می‌دهند.

ما شاهد نیاز روزافزون توسعه پهنای باند در زندگی مردم هستیم و توسعه ‌یافتگی پهنای باند با توجه به توسعه‌یافتگی فعالیت‌های خدماتی مثل حوزه‌های محتوایی، حوزه‌های ویدیویی در سطح دنیا در حال پیشرفت است. بحث اینترنت اشیاء و شهر و خانه‌های هوشمند در بخش‌های مختلف زندگی مردم جاری است و یکی از لایه‌های اساسی است که باید روی مقوله توسعه‌یافتگی حوزه فناوری اطلاعات نگاه ویژه‌ای به آن شود.

مهم‌ترین مسئله در بخش ارتباطات برای زیرساخت‌های ارتباطی در سطح کشور امکان ایجاد شبکه فیبر نوری برای منازل است و این امکان موجب خواهد شد تا مشترکان بتوانند از حوزه پهن باند ثابت بهره‌مند شوند. از موارد قابل اشاره در توسعه ارتباطات در شبکه مبتنی بر فیبر نوری توسعه اینترنت اشیاء در زندگی روزمره مردم است و مردم می‌توانند به کمک این ارتباطات از تجهیزات تکنولوژی، تلویزیون‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.

با استفاده از منابع صندوق توسعه شبکه فیبر نوری اپراتورها به‌ویژه اپراتورهای ثابت، شرکت‌هایی که دارای پروانه ارتباطات ثابت هستند توانایی آن را دارند تا از این منابع برای توسعه شبکه استفاده کنند و استفاده از این منابع باعث می‌شود توسعه شبکه فیبر ثابت برای اپراتورها اقتصادی ‌شود.

برای توسعه شبکه فیبرنوری باید برای مردم تسهیلات یا یارانه‌هایی را لحاظ کنند که این اتفاق در کشور با استفاده از منابعی که در این صندوق‌ها تخصیص پیدا کرده انجام می‌گیرد و با استفاده از این صندوق توسعه متوازن و عادلانه بین اپراتورها و مجموعه سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به‌صورت واقعی در حوزه فیبر نوری سرمایه گذاری کنند اتفاق می‌افتد و دولت می‌تواند نقش متولی بحث رگلاتوری و حوزه‌های تنظیم ‌گری را در این حوزه داشته باشد.

همین امر موجب بهبود خدمات و افزایش رقابت‌ پذیری می‌شود و کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس در این چند سال طرح‌های خوب و ملی را مدنظر قرار داد و امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره مجلس، موارد دیگری را نیز در سطح اشتغال‌زایی و ICT و حوزه‌های فناوری اطلاعات داشته باشیم.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search