سه شنبه, 29 تیر 1400 04:35

کابل فیبرنوری ومتوقف شدن سردردها

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

به گزارش خبرگذاری صداسیما، اکثر ما ازاینکه سردردهای میگرنی در روزهای پر کار به سراغمان می آید، بیزار هستیم و چاره ایی جز مصرف دارو و استراحت نداریم. اما اگر این تحقیقات موفقیت آمیز باشند در آینده نه چندان دور یک ایمپلنت مغزی میتواند درد های میگرن را قبل از شروع درد کنترل کند.

محققان دانشگاه نیویورک (NYU) برای اولین بار این آژمایش را روی موشها تست کردند وموفق شده اند برای پیش بینی درد، الکترودهایی را در ناحیه قشر قدامی مغز(ACC) کاشته که به عنوان پردازنده قوی سیگنالهای درد شناخته میشود. محققان برای کمتر شدن درد یک کابل فیبر نوری را در ناحیه قشر پیش پیشانی مغز (PFC) وصل کرده وبا فعال سازی سلولهای عصبی در منطقه PFC باعث کمتر شدن سیگنالهای درد در موش حرایی و همچنین سایر پستانداران شوند. نحو انجام ازمایش به اینصورت است که هنگامی که ACC سیگنال درد را دریافت کرد، ایمپلنت، فیبر نوری را به سمت فعال شدن هدایت می کند و نور را به نورون های منطقه PFC می تاباند وآنها را فعال می کند. در واقع بااین روش،درد در لحظه تشخیص داده می شود.

اما چگونه محققان متوجه شدن این آزمایش جواب میدهد؟

آنها موشهارا در معرض درد مشهود مانند فرو کردن خار در پنجه های آنها قراردادند تا واکنش های فوری را برانگیزانند و معلوم شد که زمانیکه ایمپلنت روشن می شود موشها 40 درصد کندتر واکنش نشان میدهند.

"جینگ وانگ" از محققان این ازمایش بیان کرد: از آنجا که این دستگاه فقط در صورت بروز درد فعال میشود، خطراستفاده بیش از حد وهرگونه عارضه ایی را کاهش میدهد. این ایمپلنت برخلاف مواد افیونی، هیچ خاصیتی بیشتر از آرام کردن درد ندارد.

به گزارش: ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search