شنبه, 06 شهریور 1400 10:01

تکنیک جدید نوید فیبرهای نوری ارزان تر و سریعتر را می دهد

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

فیبرهای نوری در دنیای امروز کاربرد بسیاری داشته و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، تولید راحت و آسان انها باعث می شود تا بیشتر مورد استفاده قراربگیرند و تولید این محصول را افزایش دهد. اکنون محققان برزیلی ادعا دارند که یک روش جدید آزمایشی، تولید راحت و آسان را محقق می سازد.

در دنیای امروزی فیبرهای نوری به روشهای مختلفی تولید می شوند، اما رایجترین روش یک نسخه استوانه ای کوتاه و پهن از فیبر است که به عنوان پیش ساخته شناخته می شود. این استوانه به صورت عمود از یک برج فیبری بلند آویزان می کنند و قسمت انتهایی آن را گرم نموده که باعث ذوب شدن آن می شود، سپس جاذبه باعث می شود که نخ نازک از مواد ذوب شده پایین بیاید پس از خنک شدن و طی فرآیند پخت، این نخ به فیبر نوری تبدیل می شود.

پروفسور کریستیانو کوردیرو، از دانشگاه کامپیناس برزیل، یک سیستم جایگزین ابداع کرده است که به گفته وی می تواند روی صندلی کار قرار گرفت، تولید الیاف کمتر از یک ساعت طول می کشد و "حداقل 100 برابر ارزان تر" از روش های سنتی است. این دستگاه دارای اکسترودر رشته ای خارج از قفسه است که این دستگاه به اندازه اجاق مایکروویو است و به طور معمول برای تولید رشته های پلاستیکی مورد استفاده در چاپگرهای سه بعدی استفاده می شود.

به گفته کوردیرو، گلوله های پلیمری ترموپلاستیک شفاف وارد دستگاه می شوند که متعاقباً آنها را ذوب می کند و مواد مذاب از طریق یک نازل تیتانیومی ساخته شده خارج می شوند. بسته به نحوه پیکربندی آن نازل، الیاف نازک اکسترود شده می تواند جامد باشد یا می تواند چندین کانال هوا را داشته باشد که آن را فیبر نوری ریزساختار یاMOF می نامند.

پس از اکسترود و خروج از نازل، فیبر از طریق یک مجموعه غلتک مجاور کشیده می شود. این کار باعث میشود فیبر خنک و محکم نگه داشته شود تا کانال های درون آن از بین نرود. نه تنها ادعا می شود که کل فرآیند از تکنیک های معمول سریعتر، ارزانتر و فشرده تر است، بلکه طول الیاف فقط به تعداد گلوله هایی که برای تغذیه در اکسترودر موجود است، محدود می شود. در مقابل با استفاده از این روش طول الیاف توسط اندازه پیش فرم محدود می شود.

به گزارش خبرگزاری نیواطلس (Scientific Reports)

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search