همه چیز با کانکتورها آغاز می شود!!!

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
همه چیز با کانکتورها آغاز می شود!!!

کابل ‌کشی مرکز داده قرار است که ابعاد جدیدی را تهیه کند اگر در نظر بگیریم که در یک کابین پنج هزار پورت فیبر نوری می‌توانیم قرار دهیم باید اطمینان حاصل کنیم که تمام این قطعات به ‌طور منظم قابل ‌دسترسی و قابل چک هستند دنیای مرکز داده را نمی‌توان به ‌صورت دستی و با استفاده از لپ ‌تاپ و سیستم‌ها مدیریت کرد.

برای دسترسی به اترنت چهارصد گیگا بیتی مرکز داده از هر میلی‌ متر فضا حداکثر استفاده را می‌کنند برق در اتاق کامپیوتر به ‌صورت یکپارچه ذخیره می‌شود و معماری شبکه Spine-leaf درحال افزایش و رک‌ها نسبت ب قبل باید کانال‌ها فیبرها و پورت‌های بیشتری را در خود جای دهد کابل‌ها 1782 تا 3456 فیبر در حال استقرار در مرکز داده هستند در حال حاضر بازار ما خواستار توزیع‌ کنندگانی در کلاس Ultra-High Density تراکم فوق‌العاده بالا مانند خانواده Netscale است این به این معناست که در حالت ایده‌آل، بیش‌از پنج هزار پورت را می‌توانیم در یک رک قرار دهیم اما در بیشتر موارد از این پتانسیل و ظرفیت به ‌طور کامل استفاده نمی‌شود.

 مدیریت کابل‌ها فیبرها وپورت ها چگونه ما می‌توانیم انبوهی از کابل‌ها فیبرها وپورت ها را مدیریت کنیم؟ چگونه می‌توانیم تعداد کارکنان را کمتر و کمتر با پیچیدگی روزافزون شبکه‌ها کنار بیایند؟

لپ‌تاپ‌ها، لیبل های قدیمی ابزارهای مقرون ‌به ‌صرفه ای هستند که با استفاده از این ابزار لایه‌های فیزیکی شبکه خدمات مستندسازی و MACها در مرکز داده پشتیبانی می‌شوند، تجربه‌ها نشان داده که وقتی کار به‌ صورت دستی انجام شود خطای ما نیز بیشتر می‌شود انسان‌ها ممکن است چیزی را از یاد ببرند یا اشتباه انجام‌ دهنده یا اشتباه متوجه شود، داده‌ها در عرض چند روز منسوب شده و بدترین عواقب آن: قطعی، خرابی در محل مشتری، خطای پچ، نقص تطابق ممیزی معیوب هستند.

مدیریت شبکه و اتصالات

مدیریت شبکه و اتصالات به‌ صورت دستی دیگر توجیه اقتصادی برای ما ندارد.

اگر شخصی حین آرایش کابل‌ها در یک‌ کابین فیبر را مورد تنش کششی قرار دهد، می‌تواند باعث افزایش ضریب تضعیف گردد و یا اگر گرد و غبار روی سطوح تماس بنشیند، عواقبی نیز در پی خواهد داشت. شاید هر کدام از این مسائل به ‌صورت جداگانه کاهش عملکرد جزئی را باعث شوند اما با قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر تاخیر سلول‌های 5G و کارخانه‌ها، خدمات اینترنتی، مراکز کنترل ترافیک و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی می‌تواند افزایش پیدا کند.

چگونه می‌توان چنین افت عملکرد را با هزاران فیبر در یک رک به ‌طور دقیق اندازه ‌گیری و تعیین کرد؟ وجود تجهیزات کامل و بسته ‌بندی تا لبه، فاصله زیاد با اپراتور، نبود تکنسین در سایت، این‌ها موقعیت‌هایی هستند که در مرکزهر لبه وجود دارد.

چگونه می‌توان اتصال را در خارج از لبه مدیریت و کنترل کرد؟

مطالعاتی که انجام ‌شده توسط مؤسسه Uptime نشان می‌دهد که اپراتورهای مرکز داده می‌توانند از حدود هفتاد و پنج درصد از قطعی‌های احتمالی پیشگیری کنند و آن‌ها باید با بهبود بخشیدن به مدیریت ابزارها و فرآیندها خطای معمولی رایج را در مدیریت کابل و مستندات شبکه حذف نمایند.

در صنعت هوایی هنگامی‌ که این‌ گونه قطعی‌ها رخ می‌دهد رخ می‌دهد عواقب زیادی را به‌ دنبال دارد که بیش‌از تحمل و مقاومت مرکز داده می‌باشد در بالاترین سطح کیفیت و استاندارد در دسترس بودن 99.995% درصد در نظر گرفته می‌شود و این مربوط به تیلورانس قطعی بیست و پنج‌دقیقه‌ای در سال است.

دایرکتوری نامناسب کانکتورها و پچ پنل ها معضل بزرگی است برای مثال در زمان تعمیر و نگهداری در یک ارائه دهنده اتصالات ابری امن جهانی، ما باید تجهیزات پسیو را از یک رک خارج کنیم که با توجه به دستورالعمل‌ها به ‌طور کامل و به ‌صورت خلاصه کانکتورها از یک پنل فعال بیرون کشیده می‌شوند آن‌چیزی که باعث ابهام می‌شود این است که این پچ پنل های حاوی اتصالات فیبر نوری به دیگر مراکز داده وصل هستند و سرویس‌های مهم به مدت چهار ساعت و نیم نیز در دسترس نیستند و زمان زیادی برای شناسایی کابل‌های اتصالات خارجی صرف می‌گردد.

شرکت‌ها کابل‌ها و پچ پنل ها را در آینده لیبل گذاری می‌کنند تا تکنسین‌ها با اطلاعات مبتنی بر این‌ که او به کدام کابل ها نباید دست بزنند، داده می شود و درنهایت که برچسب زدن ساده تحت عنوان کار دست مستعد خطا می‌باشد.

مدیریت لایه ‌های فیزیکی شبکه

تغییر الگو

تغییر الگو در مدیریت لایه ‌های فیزیکی شبکه به این معناست که زمانی ‌که مرکز داده قرار است نیازهای امنیتی عصر دیجیتال را برآورده نماید باید سیستمی بدون نقص به بازار ارائه شود بازار در حال حاضر بسیاری از موارد مورد نیاز را برای این کار ارائه می‌دهد.

راهکارهای مدیریت زیرساخت مرکز داده DCIM و مدیریت خودکار زیرساخت AIM

DCIM در هر شکل، اندازه و پیچیدگی موجود است. ماشین‌های DCIM می‌توانند برای مدیریت ساختمان، برق، دسترسی، UPS، حفاظت در برابر آتش، کابل ‌کشی، دما، دارایی و موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرند و در این زمینه و پیشنهادهای قدرتمند و ماژولار وجود دارد که هیچ کدام شفافیت بی‌ قید وشرط را ارائه نمی‌دهند. محصولات مستقل و SaaS وجود دارد. حتی هوش‌های مصنوعی نیز امروزه در دسترس هستند.

تعداد بسیار کمی از افراد از ابتدا به اهمیت کانکتور شبکه فکر می‌کنند اما همین جزوه کوچک و فیزیکی ممکن است در دسترس بودن کل مرکز داده یا یک شبکه جهانی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وابستگی DCIM

اگر پیچ کوردهای مناسب ‌در پورت مناسب قرار بگیرد DCIM فعال می‌شود و کار می‌کند. اگر اطلاعات حیاتی فورا در داشبورد DCIM ظاهر نگردد و حداقل یک اتصال LAN اضافی وجود دارد، این موضوع کانسپت در دسترس بودن با کانکتور شروع می‌شود را تغییر نمی‌دهد.

باید خاطرنشان کرد که بدون کنترل صد درصدی سرتاسر لایه پسیو شبکه، امنیت بالایی در مرکز داده وجود نخواهد داشت. چه مرکز داده‌ای سازمانی باشند چرا مرکز داده کولوکیشن یا لبه باشند.

لایه پسیو شبکه

ده دلیل که به ‌طور فزاینده ای روی AIM برای لایه شبکه فیزیکی سرمایه ‌گذاری می‌شود:

  • جایگزینی روش‌های مستندسازی ناکارآمد و ناقص
  • کار مؤثرتر و از راه دور برای کارکنان
  • به دست آوردن بینش بصری در مورد کابل ‌کشی
  • حذف مدیر منابع خطا و مدیریت به ‌صورت زنده
  • شناخت، برنامه ‌ریزی و خروجی ظرفیت‌های رک
  • نقشه‌ برداری دیجیتالی شبکه‌ها با برنامه‌ریزی و مدیریت
  • متمرکز کردن فوری عیوب و مستمر کردن تکنسین‌ها به ‌صورت هدفمند
  • رعایت الزامات امنیتی و کیفیتی دقیق
  • ادغام مدیریت شبکه‌های پیچیده در DCIM
  • برنامه ‌ریزی ساده‌تر شبیه ‌سازی و هماهنگی MAC ها، گردش کار

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search