بهترین تکنیک های مدیریت پچ پنل

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
بهترین تکنیک های مدیریت پچ پنل

در سیستم‌های کابل بندی ساختاریافته، اتصال کامل مانند کابل، پچ پنل، پچ کورد وخروجی دیوارکشی است که از تمام کارکردهای LAN مراقبت و حمایت می‌کند. تعداد کابل‌های ورودی و خروجی به ‌قدری زیاده که به‌ راحتی می‌تواند باعث درهم ریختن کابل‌ها شود. پچ پنل نه‌ تنها به‌عنوان کانکتورعمل می‌کند بلکه به مرتب کردن کابل‌ها به شکل منظم نیز کمک می‌کند. بنابراین پچ پنل دارای سازماندهی مناسب، سیستم کابل بندی قابل ‌اعتمادی را برای همه کاربردهای شبکه و شبکه‌های آینده مهیا می‌سازد.

چرا نیاز به مدیریت کابل‌های پچ پنل داریم؟

چرا نیاز به مدیریت کابل‌های پچ پنل داریم؟

علت مهم این است که پچ پنل در مرکز مدیریت اتصالات شبکه قرار دارد. وقتی نیاز باشد سیم‌ها حرکت کنند اضافه شوند یا تغییر کنند مدیریت کابل‌های پچ پنل می‌تواند زمان و هزینه اجرای تغییرات فیزیکی را در پچ پنل کاهش دهد. به‌جز این موارد، مدیریت پچ پنل باعث امنیت فیزیکی برای اتصالات شبکه‌های حساس مانند لینک‌های فیبری و به حداقل رساندن زمان خاموشی شبکه می‌شود. نکته آخر این ‌که زمانی ‌که نیاز به اتصال تعداد زیادی وسیله هست قابلیت مقیاس بندی دارد.

اجزای مدیریت پچ پنل مدیریت پچ پنل ها شامل اجزای بسیاری است:
  • یک چارچوب فیبر نوری( نصب دیواری یا نصب ساختار رک )پچ پنل فیبرنوری
  • دو LC,SC,ST,MTP,MPO و کاست فیبر نوری
  • سه پنل مدیریت عمودی یا افقی کابل یا مدیر کابل

انواع متنوعی از ترکیبات متناسب با تقاضا منجر به افزایش مدیریت ظرفیت کابل بندی در کار کاربردهای مختلف می‌شود.

ساختار نصب رک

1- ساختار نصب رک

همیشه با پنل آداپتور فیبر بارگذاری می‌شود تا مسیر عبوری جهت اتصال کابل بندی ساختار بک بون به بک بون یا بک بون به افقی را فراهم نماید. متناسب با تقاضاهای کاربردی، واحدهای مختلفی از ساختار فیبر می‌تواند انجام شوند.
به‌طورکلی یک U رک می‌تواند با پشتیبانی از ۴FAPs تا 96 فیبر، 2U تا 192 فیبرو 4U و تا 288 فیبر کافی باشد. برای ظرفیت کابل بندی بالاتر، ترکیب ساختار فیبر و پچ پنل فیبر، مدیریت کابل فیبر مناسب با انعطاف‌پذیری و دسترسی آسان در مراکز داده را فراهم می‌نماید.

ساختار نصب رک + کاست فیبر نوری

2- ساختار نصب رک + کاست فیبر نوری

علاوه‌بر نصب و سوار کردن پچ پنل نوری ساختار نصب رک می‌تواند MTP-12، MTP-8یا MTP-24 کاست نوری را برای مهیا کردن کردن اینترفیس بین کانکتور MTP روی ترانک و جامپره‌های داپلکس LC برای اتصال سریع راه دور و مراکز داده در خودش نگه دارد. این ویژگی نصب برای کاربردهای G10 تا G40 یا G25 تا G100 مناسب می‌باشد.

مزایای استفاده از پچ پنل فیبر نوری

کاهش هزینه کابل‌کشی:

یکی از مهمترین مزایایی که در پچ پنل فیبر نوری مشاهده می‌شود، استفاده جامع از کابل فیبر نوری برای ایجاد اتصالات داخلی است. با استفاده از پچ پنل، طراحان شبکه قادر خواهند بود تغییرات و تعمیرات را بدون هزینه اضافی انجام دهند. فرآیند کابل‌کشی در این حالت اهمیت بسیاری دارد و یکی از مزایای اساسی پچ پنل فیبر نوری تلقی می‌شود.

کاهش ازدحام کابل:

پچ پنل فیبر نوری به بهبود مدیریت کابل‌ها کمک می‌کند. این رویکرد منجر به کاهش شلوغی و پیچیدگی می‌شود و مدیریت منظم‌تری را فراهم می‌کند. همچنین، برچسب‌گذاری بهتری برای کابل‌ها انجام می‌شود و می‌توان آن‌ها را در مسیرهای افقی و عمودی به صورت منظم مدیریت کرد.

سهولت در نگهداری و مدیریت:

یکی دیگر از مزایای استفاده از پچ پنل فیبر، سهولت در نگهداری است. این رویکرد امکان نظارت و تست دستی همراه با سوئیچینگ سریع را فراهم می‌کند و اتصالات و کابل‌کشی‌ها در پنل‌ها به راحتی قابل پیکربندی هستند.

حفاظت از تجهیزات شبکه:

پچ پنل فیبر نوری از تجهیزات شبکه محافظت می‌کند و می‌تواند کابل‌ها، آداپتورها، سرورها و سوئیچ‌ها را در برابر سایش و یا خرابی حفاظت کند. تمام اتصالات و کابل‌کشی‌ها در پنل‌ها انجام می‌شود و این یکی از مزایای برجسته پچ پنل فیبر نوری است.

منبع مقاله

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search