چهارشنبه, 20 دی 1402 07:13

پرسرعت ترین اینترنت جهان در چین

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

چین پرسرعت ‌ترین اینترنت نسل جدید را با پهنای باند 1200 گیگابایت بر ثانیه )1.2 ترابایت بر ثانیه (راه‌اندازی کرد. به نقل از شینهوا نسل جدید اینترنت پرسرعت که با همکاری دانشگاه تسینگهوا، چاینا موبایل و شرکت cernet.com ایجادشده، یک شبکه انتقال کلی است که بیش‌از 3000 کیلومتر را در بردارد و سه شهر پکن، روهان و گوانگژو را به هم متصل می‌سازد.

این دستاورد مهم برای شبکه FITI یا (پروژه ملی فناوری زیرساخت اینترنت آینده) بوده است و از زمان عملیاتی شدن در 31 جولای سال جاری میلادی با ثبات و اطمینان درحال اجراست و چند تست مختلف را پشت ‌سر گذاشته است.

شبکه FITIکه با فناوری‌های اختصاصی چین کار می‌کند، از یک رابط IP76 فوق سرعت و نسل بعدی روتر مرکزی اینترنت 1.2T بهره می‌برد. دو بخش نرم‌افزاری و سخت ‌افزاری در داخل این کشور به تولید رسید که شبکه مذکور حاصل تلاش 40 دانشگاه چینی است که از فناوری IP76 استفاده می‌کنند.

میتوان اینگونه ادعا کرد که سرعت شبکه اینترنت چینی ده برابر بیشتر از رقبایش خواهد بود و کارشناسان قبلاً پیش‌بینی کردند نرخ انتقال داده در 2025 میلادی از یک ترابیت بر ثانیه فراتر میرود.

این نسل جدید اینترنت پر سرعت از پروژه cernet چین است که مراکز تحقیقاتی و آموزشی در کشور را به یکدیگر مرتبط می کند که این فناوری اینترنت پرسرعت را تأمین می‌سازد. پروژه‌ای که نشان‌دهنده تعهد چین به حاکمیت فناوری با توسعه و ایجاد تمام نرم‌افزار و سخت‌افزارها است که صفر تا صد آن در داخل خود کشور به تولید می‌رسد.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search