شنبه, 14 اسفند 1400 08:55

درزمینه فیبر نوری و تجهیزات اکتیو به خود کفایی رسیدیم

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

در حاشیه افتتاح پروژه فیبر نوری FTTX که در محل وزارت ارتباطات انجام‌ شده بود در جمع خبرنگاران بیان شد: که توسعه شبکه پهن باند کشور از اولویت‌ های توسعه فضای مجازی و رکن شبکه ملی اطلاعات است.

در این افتتاحیه ابوالحسن فیروزآبادی اظهار داشت: که شبکه ثابت کشور بیش ‌از شبکه سیار توسعه پیدا می‌کند و نقش زیرساختی برای شبکه سیار خواهیم داشت دبیر شورای‌عالی فضای مجازی اظهار داشت که شبکه پهن باند را باید توسعه دهیم زیرا می‌توانیم بر اساس آن در راستای توسعه اولویت‌ های کشور در سطح بالا گام برداریم، در شبکه ملی اطلاعات و شورای‌عالی فضای مجازی برای پوشش بیش ‌از بیست و پنج بیت پرسکند تلاش کردیم و این میزان را پایه قرار دادیم اما در صدد هستیم که به ‌سرعت هشتاد تا صد مگابیت پرسکند که متداول کشورهای توسعه ‌یافته و درحال ‌توسعه است برسیم.

با فیبر نوری دیگر محدودیت سرعت مفهومی نخواهد داشت و بستر شبکه برای انواع خدمات مورد نیاز مردم آماده خواهد شد.

در ارتباطات همراه وضعیت به نسبت بهتر است اما در ارتباطات ثابت عقب هستیم که به فضل الهی با همکاری و همراهی بخش های خصوصی فعال در زمینه فیبر نوری و تجهیزات پسیو توانایی این را خواهیم داشت که به همگان ثابت کنیم توانایی راه اندازی 20 میلیون پورت مبتنی بر فیبر نوری در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

باید مشکلات را در زمینه فیبرنوری برطرف کنیم سهم شرکت‌ های خصوصی که درون سفر بوده افزایش یابد در ساخت فیبر نوری و تجهیزات اکتیو شبکه کشور به خود کفایی رسیده ‌است و اجرای پروژه ‌های نوری در کشور قابل تحقق است. بخش‌ های خصوصی ما توانایی ساپورت کردن پروژه‌های درون کشور و خارج از کشور را دارند اما ضرورت روی کار آمدن بخش خصوصی در اجرای پروژه ‌های فیبر نوری این است که دولت می‌تواند این بازار را مدیریت کند و امیدواریم که از این انحصار کاسته شود.

اکنون شبکه کشور آماده خیزش در حوزه اقتصادی است و یکی از عوامل این خیزش توسعه شبکه ارتباطی است که اکنون شرایط آن مهیا شده و تقویت و پشتیبانی از شبکه‌های فیبر نوری می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند و گام بزرگی را در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری در کشور داشته باشیم.

خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search