دوشنبه, 24 آبان 1400 06:50

فیبر نوری دریایی برای دومین بار در دریای خلیج فارس

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

معاون وزیر ارتباطات از افتتاح مسیر دوم فیبر نوری دریایی جزایر خلیج فارس واقع در جزیره قشم در روز چهارشنبه هفته جاری، با هزینه ای بالغ بر 320 میلیارد ریال خبر داد.

وزارت ارتباطات، در سند معماری شبکه ملی اطلاعات، پایداری ارتباطات و اتصال جزایر خلیج فارس به عنوان پاره های تن سرزمین مدنظر قرار گرفته است.

فیبر نوری یا تار نوری، رشته های باریک و بلندی از ماده شفاف مانند شیشه یا پلاستیک هستند که نور از یک سر این رشته وارد و از سر دیگر آن خارج می شود. این فیبر های نوری دارای پهنای باند بالایی هستند که توانایی انتقال داده ها را به راحتی با پهنای باند بالای تا 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند.

از کابل های فیبر نوری مدرن، برای انتقال داده های دیجیتال نیز می توان استفاده کرد که شامل تلفن و اینترنت و ترافیک داده های خصوصی هستند.

در سال 1392 برای اولین بار شرکت ایرانی در آب های بین الملل اولین فیبر نوری دریایی را بهره برداری کرد تا توانایی کشور در حوزه تبادل ترافیکی به رشد برسد.

در نصب این نوع فیبر های دریایی باید دقت کافی داشته باشید زیرا اگر این فیبر های نوری به خوبی دفن نشوند ممکن است، براثر لرزش ها و لنگر انداختن کشتی قطع شود و به مدت زمانی حداقل دوروز برای نقطه یابی و اتصال مجدد زمان نیاز باشد. این مفصل ها باید به قدری محکم باشند که در مقابل جویدگی و ضربه توسط حیوانات دریایی و شوری آبها تجزیه وکمترین آسیب را از خود نشان دهد و حتی فشار مکانیکی آب در عمق زیاد از جدا و متلاشی شدن مفصل ها مقاوم باشد.

 یکی از فعالیت های او در تامین زیر ساخت ها، چگالی توزیع اینترنت از سطح دریا به سمت مرزهای شمالی بود تا درخواست از آنجا به اروپا برود و کیفیت بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت پایداری شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در فاز اول، اجرای مسیر دوم فیبر نوری دریایی برای جزایر کیش، قشم و خارک طراحی و راه اندازی می شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت برای اجرای این پروژه 320 میلیاردریال هزینه شده که برای نخستین بار این پروژه با توان داخلی در دریا اجرا شده است.

به گزارش روزنامه صنعت

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search