سه شنبه, 15 تیر 1400 06:10

با کابل فیبر نوری دسترسی به اینترنت 100گیگابیت بر ثانیه میسر شد!!!

امتیاز به این مطلب
(3 کاربر)

شرکت های نوکیا و وودافون بااستفاده از کابلهای فیبر نوری به سرعت اینترنت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، نحو انجام این آزمایش با استفاده از یک تک کابل فیبر نوری که بین یک کاربر و یک شرکت خدمات رسانی اینترنت صورت میگیرد. با توجه به این مطلب استفاده تجاری از این اینترت در آینده نه چندان دور امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر در جهان اکثر کاربران با سرعت چند مگابیت یا حداکثر چندصد مگابیت بر ثانیه به اینترنت وصل می‌شوند و تنها گوگل است که در بعضی ازشهرهای آمریکا به صورت بسیار محدود خدمات اینترنت را با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در دسترس کاربران اینترنت قرار می‌دهد. در برخی نقاط ژاپن و نیوزلند هم خدمات اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در دسترس است.

تا به امروز تصور براین بود با ورود کابلهای فیبر نوری بتوانیم سرعت اینترنت را به حداکثر25 گیگابیت بر ثانیه برسانیم. اما اکنون دراین آزمایش، سرعت به 4 برابرهم افزایش یافت.استفاده ازاین فناوری موسوم به شبکه نوری غیرفعال یا PON که حجم بیشتری از داده توسط یک طول موج، بااستفاده از تکنیک جدید، پردازش سیگنال دیجیتال امکان پذیر می باشد.

فناوری دیگری که برای این امر مورد استفاده قرارگرفته تحت عنوان انتقال سرعت انعطاف پذیر شناخته شده که دراین فناوری مودم ها براساس داشتن ویژگی های مشابه طبقه بندی می شوند. این امر باعث صرفه جویی در مصرف برق و انتقال کارآمد داده ها میشود.

توقع داریم عموم مردم بتوانند ازاین خدمات تا سال 2025 استفاده کنند.

به گزارش: خبرگزاری ایستنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search