کابل فیبر نوری indoor و انواع آن

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

کابل های فیبر نوری انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربردشان به کابل فیبر نوری indoor و outdoor تقسیم می‌شوند کابل های فیبر نوری شامل تاید بافرها، فیبرها، ریپ کوردها، محافظت کننده های فیبر و یک پوشش محافظ بیرونی است. انتخاب کابل مناسب برای پروژه کابل کشی شما بسیار ضروری است و این انتخاب بر هزینه نصب کابل فیبر نوری و زمان نصب آن تاثیر میگذارد. در این مقاله همراه ما باشید.

پیشگیری از آتش‌سوزی

تفاوت اصلی که ما در بین کابل های فیبر نوری indoor و outdoor مشاهده می‌کنیم. در بازدارنده شعله و سطح مسدود کننده آب است. کابل های indoor نسبت‌ به کابل های outdoor نیاز به مقاومت و سختی کمتری دارد و در عوض درجه ضد حرارتی آن‌ها بسیار دقیق‌تر است و منحصراً جزو کابل‌هایی است که برای استفاده در مصارف ساختمانی توصیه می‌شود.

کابل های indoor برای مناطق سخت طراحی نشده و در برابر آتش‌سوزی و حرارت مقاوم هستند به‌همین علت توصیه ما این است که در مصارف ساختمانی از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که در نصب این نوع کابل ها باید مقررات نشان حریق روی کابل را رعایت کنید و الزامات پیشگیری از آتش‌سوزی را در انتخاب کابل فیبر نوری indoor در نظر داشته باشید که این الزامات در سراسر جهان با یکدیگر متفاوت است، برای مثال کد ملی برق (NEC) هشت سطح مقاومت در برابر آتش را برای کابل نارسا و رسانا مشخص کرده است، در تولید کابل فیبر نوری indoor باید به‌عنوان کابل های فیبر نوری پلنوم، رایزر یا کابل های فیبر نوری همه منظوره indoor علامت‌گذاری شوند.

اصولاً کابل ها از نظر مقاومت در برابر آتش به سه نوع OFNR و OFNP و کابل نوری همه منظوره دسته ‌بندی می‌شوند.

کابل فیبر نوری PLENUM(OFNP)

به جرأت می‌توانیم این را بگوییم که بالاترین رتبه کابل برای بازدارندگی از شعله کابل های فیبرنوری Plenum هستند. برای استفاده روی سیم و کابل‌هایی که در فضای پلنوم قرار می‌گیرند استانداردهای تست ایمنی آتش‌سوزی دقیق را مطابق NFPA 262 و در NFPA 90A بیان شده است . OFNP به "فیبر نوری، غیررسانا، Plenum گفته‌شده که با یک روکش پلاستیکی ضد حریق از پلی وینیل کلرید کم دود(PVC) یا پلیمر اتیلن فلوئور دار (FEP) پوشیده شده است.

کابل فیبر نوری indoor پلنوم

کابل فیبر نوری داخلی رایزر(OFNP)

به "فیبر نوری ، غیررسانا،بالابر" گفته می‌شود که تفاوت آن در قابلیت مقاومت در برابر آتش است. کابل‌های رایزر بین طبقات در مناطق غیر پلنوم استفاده می‌شوند و آتش‌سوزی در کابل رایزر به‌اندازه کابل پلنوم سخت‌گیرانه نیست و کابل‌های پلنوم همیشه می‌توانند جایگزین کابل رایزر باشند، اما کابل رایزر نمی‌تواند جایگزین کابل پلنوم در فضاهای پلنوم باشد. این مسئله مهم در انتخاب کابل فیبر نوری indoor است.

کابل فیبر نوری indoor رایزر

کابل فیبر نوری داخلی LSZH

که مخفف کم دود صفر هالوژن است و برای پوشش کابل در صنعت سیم و کابل استفاده می‌شود. برای ستون‌های اصلی در داخل ساختمان‌های افقی که با دود کم و نیاز به هالوژن صفر طراحی شده‌اند و به‌عنوان یک کابل نوری همه منظوره طبقه‌بندی می‌شود.

کابل فیبر نوری indoor LSZH

انتخاب کابل های indoor

سه نوع کابل فیبر نوری indoor داریم که سه روش نصب برای آن‌ها وجود دارد:

کابل کشی پلنوم

در بالای سقف‌های افت دار یا زیر کف‌های مرتفع مستقر می‌شوند و کاربرد دارند. پس در انتخاب این کابل‌ها باید حواستان را جمع کنید، کابل کشی این نوع کابل ها بسیار آسان است زیرا پانل‌های سبک وزن توسط قاب فلزی یا شبکه‌های متصل به سقف ثابت می‌شوند. در این نوع کابل کشی داخلی به ابزار مدیریت کابل فیبر نوری مثل سینی‌ها و اتصالات کابل برای حفظ نظم و کابل کشی شما مورد نیاز است.

کابل کشی‌های رایزر

در این نوع کابل کشی نصب از بالا شروع می‌شود و از جهت مخالف نباید کشیده شود.

کابل کشی سینی/ قفسه نردبان

این نوع کابل کشی برای مراکز داده بزرگ با فناوری‌های پیشرفته ترجیح داده می‌شود تا کابل کشی به‌صورت مؤثر سازمان‌دهی شود و در زیر سقف، کف، شفت های بالابر و غیره استفاده می‌شود.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search