ابزار های نظارت بر پهنای باند

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)
ابزار های نظارت بر پهنای باند

نظارت بر پهنای باند چیست و چرا مهم است؟

وظیفه اصلی این ابزار نظارتی، محدودیت های پهنای باند را به طور پشگیرانه مدیریت کرده و با استفاده از این ابزار نفوذ در شبکه را شناسایی کرده و از آن جلوگیری کنند.

  1. ابزار ManageEngine Bandwidth Monitor: این ابزار یکی از مجموعه ابزار های نظارت بر زیرساخت هستند، از پیام های NetFlow برای بررسی ترافیک شبکه استفاده می کند.
  2. ابزارSoft Perfect NetWorx : اینگونه ابزارها برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس جهت شبکه های کوچک عالی خواهد بود.
  3. ابزار SolarWinds Real-Time NetFlow Analyzer: یک مانیتور پهنای باند کاملا رایگان جایگزین ازSolarWinds روی ویندوز اجرا می شود.
  4. ابزار Paessler PRTG Network Monitor: این ابزار شامل تعداد بالایی سنسور بوده که از جمله آنها می توان به مانیتورهای NetFlow و SFlow اشاره کرد.
  5. ابزار Progress Whats Up Gold: این ابزار روی ویندوز نصب شده و به کمک یک ماژول تخصصی تحلیل ترافیک شبکه توسعه پیدا می کند.

چرا باید پهنای باند اینترنت را کنترل کنیم؟

اگر از خدمات cloud در ادغام زیرساخت فناوری اطلاعات خود استفاده می کنید، یا برای مثال اگر WAN را با تعامل زیاد بین سایت ها اجرا می کنید، یا اینکه منبع کسب و کار شما وب سایت شماست نظارت بر پهنای باند شما باید عملکرد اینترنت و همچنین استفاده از پهنای باند شبکه را پوشش دهد.

شما یک برنامه سرویس یا ارائه دهنده اینترنت دارید تا کسب و کار خود را در جهان به هم متصل کنید و مشترکان ارتباط برقرار کنند.

چرا باید پهنای باند اینترنت را کنترل کنیم؟

دلیل استفاده از ابزار نظارت بر ترافیک شبکه

ISP به شما این امکان را می دهد که یک کانال قابل اعتماد به اینترنت با حجم معینی را در اختیار داشته باشید، نصب سخت افزار های شبکه انتخابی برای ارائه خدمات در تاسیسات طراحی شده است. ابزار هایی که بر ترافیک شبکه و پهنای باند نظارت می کنند، می توانند از فناوری های مختلف استفاده کنند.

یک هاست تمام بسته های داده ای را که از یک رابط عبور می کنند مشاهده کند. اکثر دستگاه های تحت شبکه، هاست ها، از SNMP پشتیبانی می کنند، به همین دلیل می توان از آنها برای دریافت آمار عملکرد استفاده کرد.

نظارت به پهنای باند بر ظرفیت موجود تجهیزات شبکه و میزان آن ظرفیت ترافیک متمرکز است. با تجزیه بیشتر حجم ترافیک با ایجاد یک توقف در حجم آن از طریق منبع و مقصد دید خود را در پیدایش مکان های واقعی پهنای باند گسترش دهید.

ضرورت نظارت بر پهنای باند

اصولا شما به ابزار هایی نیاز دارید که بتواند شبکه شما را برای شما در حالی که مشغول کارهای دیگر هستید نظارت کند، برای دریافت آن باید حتما اطمینان کافی از سطح خدمات ابزاری که انتخاب کرده اید داشته باشید تا بتواند سطح ترافیک روتر را که به پهنای باند شما دسترسی کامل دارد، تحت کنترل داشته باشد و هشدارها را به موقع ارسال کند.

این هشدارها و گزارشات می تواند در تمام ساعات روز برنامه ریزی شوند و به شما کمک کند تا بر پهنای باند خود به طور 24 ساعته نظارت کنید.

ویژگی های تحلیلی در ابزار ها این امکان را به شما می دهد تا ظرفیت مورد نیاز خود را برای برآوردن تقاضای فعلی، در نظر گرفتن افزایش ترافیک روند و ارائه خدمات اضافی در صورت تقاضا برنامه ریزی لازم را داشته باشید.

اگر ابزار پهنای باند ترافیک جمع آوری شده را در یک فایل و داده های ترافیک را در viewer ذخیره سازد، می توانید با گذشت زمان الگوهای ترافیک را مشاهده کنید.

Viewer شامل خدمات فیلترینگ، سیوینگ و برچسب گذاری هستند که این خدمات برای شما این امکان را فراهم می کند تا منابع مشکلات پهنای باند را شناسایی کنید.

این ابزار های تحلیلی دارای نمای گرافیکی پیچیده ای برای داده های شبکه و فرمت گزارش جامع هستند، به شما این توانایی را می دهد که مشکلات و راه حل ها را با ذینفعان سازمان خود در میان گذاشته و به تصمیمات مشترک برسید.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search