دوشنبه, 26 دی 1401 09:23

اینترنت ماهواره ایی چه زمانی به تلفن های همراه می رسد؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طبق اعلام شرکت اسپیس ایکس تا سال 2024 گوشی های هوشمند توانایی اتصال مستقیم به اینترنت ماهواره‌ی استارلینگ را خواهند داشت.

اسپیس ایکس با بالا بردن تعداد ده‌هزار ماهواره کوچک در مدار زمین به‌صورت فلکی استارلینگ طی چند سال آینده امیدوار است تا با کمک اپراتورهای موبایل تا دو سال دیگر سرویس اینترنت  ماهواره‌ای در دسترس گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

اسپیس ایکس در 6 دسامبر درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا FCC) ) ارائه نمود که به دنبال مجوز برای تجهیز برخی از ماهواره‌های استارلینگ نسل دوم خود به سخت‌افزار "اتصال مستقیم به شبکه موبایل" بودن این سخت افزار ارتباط بین ماهواره استارلینگ و گوشی کاربران را امکان‌پذیر می‌سازد و اینترنت پرسرعت را برای آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک 3500 ماهواره استارلینگ نسل اول را به فضا پرتاب کرده و مجوز FCC را برای پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم دیگر تا قبل‌از پایان این دهه نیز دریافت نمود. با تجهیز کردن ماهواره‌ها به این سخت‌افزار امیدواریم این شرکت امیدواری خود را در خصوص خدمات صوتی پیام‌رسان وب گردی اولیه با حداکثر سرعت 18.3 مگابیت بر ثانیه به کاربران اعلام کردند ارائه نماید.

این پروژه بزرگ بدون هیچ مشکلی تا سال 2024 می‌تواند با استفاده از 2 هزار ماهواره نسل دوم خود پوشش پایدار و کاملی را برای گوشی‌های هوشمند ارائه کند. سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ امروز آن‌گونه که ایلان ماسک اعلام آمادگی کرده کل پنج قاره را توانایی تحت پوشش دارد.

این سرویس نیاز به تجهیزاتی از سمت کاربر دارد که طبیعتاً دشواری‌هایی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد، شرکت‌هایی که در حال کار برای ارائه پهنای باند سیار مبتنی بر فضا هستند از جمله شرکت AST SpaceMobile که دفتر آن در تگزاس بوده اخیراً یک ماهواره‌ی آزمایشی را با مجموعه عظیمی از آنتن ها پرتاب کرده است که به‌راحتی از روی زمین قابل‌تشخیص بوده و موجبات ناراحتی اخترشناسان را نیز فراهم نموده است.

منبع: روزنامه نصف جهان

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search