چهارشنبه, 09 شهریور 1401 06:18

توسعه فیبرنوری با جدیت تمام درحال پیگیری است

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

عزم جدی دولت برای توسعه فیبر نوری طبق بیانیه بیانات وزیر ارتباطات برای توسعه فیبر نوری با جدیت کافی بروی کار آمده‌ایم و این اطمینان را می‌دهیم که در لایه‌های بالا و در سطح هیئت دولت مشکلی از بابت همراهی با پروژه فیبر نوری وجود نخواهد داشت. در جلسه بررسی طرح توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری که با هدف ارائه گزارش برنامه‌های انجام‌شده است توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات ثابت FCP در این پروژه با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی طرف قرارداد بوده تاکید داشت، که این پروژه‌ای راهبردی و ملی است و نباید صرفاً به آن به‌عنوان یک پروژه ارتباطی نگاه کرد.

امروزه ارتباطات به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم تبدیل‌شده که تلاش وزارت ارتباطات این بوده است که شبکه پرسرعت با کیفیت امن مبتنی بر فیبر نوری را برای مردم فراهم سازد که انواع خدمات با بهترین کیفیت ارائه گردد و از همان ابتدا که این طرح شروع شد.

وزارت ارتباطات به‌دنبال راه‌اندازی بیست میلیون پورت مبتنی بر فیبر نوری برای منازل کسب و کارها است که خیلی از آن‌ها نشدنی خوانده شده‌اند که احساس این بود که دولت با این پروژه بزرگ همراهی لازم را به عمل آورد. اما امروز شاهد هستید که دولت با جدیت تمام به روی کار آمده تا موانع بزرگ را از سر راه این پروژه عظیم بردارد و توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری یک پروژه راهبردی و ملی که نباید صرفاً به‌عنوان یک پروژه ارتباطی به آن نگاه کرد.

وزارت ارتباطات این اطمینان را می‌دهد که در لایه‌های بالا و در سطح هیئت دولت مشکلی ازین بابت وجود ندارد اما در لایه‌های پایین‌تر طبیعی است که هنوز شاهد برخی عدم همراهی‌ها باشیم هرچند معتقدیم که جای نگرانی وجود ندارد و این موانع هم ان‌شاءالله حل می‌گردد.

قطعا وزارت ارتباطات بدون کمک سایر سازمان‌ها وزارتخانه‌ها و استانداران و فرمانداران نمی‌تواند این پروژه را عملی کند. در بین مردم اهمیت این پروژه باید فرهنگ‌سازی گردد تا آن‌ها نیز مشتاق بهره‌برداری از اینترنتی که سرعت آن صد برابر سرعت فعلی شبکه‌های ارتباطی است گردند.

وزیر ارتباطات بیان کرد که هر دو هفته یک‌بار با شرکت‌های توسعه‌دهنده شبکه فیبر نوری جلسه داریم تا بر این امر تاکید داشته‌باشیم که همواره برای رفع دغدغه‌های این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر کشور را به آن هدف مورد نیاز برسانیم این جلسات نیز به‌طور مرتب برای کنار زدن موانع پیش روی شرکت‌ها جلسات را با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با این پروژه برگزار می‌کند و چارچوبی از همکاری‌های مشترک را ایجاد می کند تا روند پیشرفت تسریع یابد.

خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search