جمعه, 10 تیر 1401 18:10

توسعه فیبرنوری رتبه جهانی اینترنت را ارتقا داد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

توسعه فیبر نوری رتبه جهانی اینترنت را در سرعت اینترنت موبایل تا پایان دولت 20 پله و اینترنت ثابت را 30 پله ارتقا خواهد داد. عیسی زارع‌پور بیان کرد که تلاش ما این است که هم‌زمان دو بال شبکه ملی اطلاعات را که مربوط به توسعه فناوری اطلاعات و توسعه زیرساخت ارتباطی می‌باشد را توسعه دهیم.

ازآنجایی‌که ارتباطات بی‌سیم محدودیت خاصی به علت فرکانسی که در فضا وجود دارد زمانی‌که ترافیک از یک حدی بیشتر می‌گردد روی کیفیت شبکه تاثیرگذار است و شبکه افت پیدا می‌کند به‌همین‌علت دولت سیزدهم تمرکز خود را در جهت توسعه شبکه فیبر نوری به‌عنوان یک حلال مشکل یاد کرده است.

در بسیاری از کشورها توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها حدود هشت سال طول می‌کشد تا به سرانجام برسد اما دولت سیزدهم این نوید را می‌دهد که تا پایان این دولت بیست میلیون پورت به منازل ورود پیدا خواهدکرد.

در شهریور 1400 میانگین سرعت اینترنت موبایل 25 مگابیت بود که اکنون این سرعت به بیش‌از 26 مگابیت افزایش‌یافته که رتبه ایران را به 71 در میان کشورهای جهان رسانده‌است. اکنون حدود 40 درصد از خدمات دولت به‌صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌گردد اما کیفیت به طوری نیست که نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد ازاین‌رو رضایتمندی مردم از ارائه خدمات الکترونیک پایین است.

با ارزیابی‌های جهانی که مربوط به‌سال 2020 می‌باشد رتبه ایران در شاخص EGDI در میان 193 کشور 82 بود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان دولت سیزدهم این رتبه به 30 پله ارتقا خواهد یافت و برای تحقق مدیریت تحول در دستگاه‌های اجرایی شورای فناوری اطلاعات موظف گردید تا در هر دستگاه مرکز فناوری اطلاعات و امنیت تشکیل گردد تا سازوکارهای لازم را در زمینه فناوری و امنیت اطلاعات به‌صورت کاملاً یکپارچه در تمامی دستگاه‌ها اجرا کنند.

توسعه فیبر نوری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را به چنان رتبه‌ای می‌رساند که در زمینه خدمات الکترونیکی و اینترنتی دیگر با هیچ‌گونه مشکلی روبرو نباشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search