چهارشنبه, 25 اسفند 1400 06:17

فیبرهای نوری دریایی و تاثیر بر کیفیت پهنای باند

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

قطعی فیبر دریایی و کاهش ظرفیت‌های پهنای باند بین‌الملل باعث برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در ساعات پیک  می شود، همچنین به کاهش کیفیت و سرعت کاربران منجر می‌شود.

توسعه نقاط اتصال کشور به اینترنت در سال‌های گذشته حاکی از آن بود که در حال حاضر در مرزهای غربی شمالی جنوبی ما اتصال اینترنت را خواهیم داشت به ‌همین دلیل امکان قطع اینترنت کشور به‌ صورت یکباره به دلیل قطعی یک مسیر تقریباً وجود ندارد، زیرا اگر یک ورودی قطعی اینترنت را داشته ‌باشیم که این قطعی را می‌توانیم با جبران از ورودی‌های دیگر تامین کنیم.

با وجود این در ماه‌های گذشته چندین‌ بار ما قطعی فیبر نوری و از دست رفتن پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت را داشتیم در ماه‌های دی ‌ماه و آذر ماه سال جاری خبرهایی در زمینه قطعی مکرر در حوزه اینترنت بین‌الملل پخش شد که البته به‌ سرعت بازیابی شد و مجدداً در مدار مصرف قرار گرفت، همچنین چند روز پیش چهارصد گیگ ظرفیت پهنای باند بین‌الملل کشور به ‌دنبال بحران اوکراین ازدست‌ رفته بود که این ظرفیت هم جبران شد.

درباره تاثیر قطعی فیبر و پهنای باند بر کیفیت اینترنت بیان شد با قطعی ‌های این ‌چنینی، این‌ گونه به ‌نظر می‌رسد که ده‌ درصد از مجموع ظرفیت پهنای باند کاهش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که همه کاربران سرعتشان در شرایط پیک مصرف ده تا بیست درصد کاهش ‌یابد.

این قطعی‌ها باعث می‌گردد کیفیت بازی ها به ‌شدت افت می‌کند و پینگ گیم ها بیشتر از چیزی که کیفیت اینترنت کاهش پیدا کرده تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در پیک مصرف مربوط به قطعی ظرفیت پهنای باند بین‌الملل می‌باشد در ساعات غیر پیک ترافیک مشکلی از لحاظ ظرفیت پهنای باند نداریم و ظرفیت فعلی شبکه زیرساخت بالاتر از حد تقاضا می‌باشد اما در ساعات پیک ترافیک و مصرف کاربران افزایش پیدا می‌کند قطعی کابل دریایی و پهنای باند مقداری مشکل ایجاد می‌کند و همچنین عدم سرمایه‌ گذاری مناسب در سال‌های گذشته امکان توسعه اینترنت ثابت را سلب و به شبکه‌های اپراتورهای همراه اول فشار وارد می ‌کند و مشکلات اینترنت را سبب می‌گردد.

خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search