یکشنبه, 22 اسفند 1400 12:00

نرم افزارتخصصی شبکه های مخابراتی نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی موفق به طراحی نرم ‌افزار تخصصی شد که این نرم‌افزار در زمینه طراحی شبکه‌های مخابراتی نوری به کمک شرکت‌های تولید کننده تجهیزات انتقال نوری آمده است.

دکتر لطف‌الله بیگی که عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است که مجری اصلی این طرح نیز هست نرم‌ افزار بیان کرد در مسیر طراحی شبکه و استفاده از نرم‌ افزار طراحی به این علت که انعطاف‌پذیری و دقت بالاتری دارد جزء امرهای اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. ورودی‌های نرم‌ افزار شامل اطلاعاتی هستند که توسط یک متقاضی ارائه می‌گردد حالا این اطلاعات در دسته‌ های توپولوژی، ماتریس ترافیک و اطلاعات فیبر، اعم از فاصله، نوع و میزان اتلاف می‌باشد. البته در بعضی موارد، در مسیر اجرای پروژه و با انجام بازدید ایستگاه توسط کارشناسان اجرایی یک شرکت، اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت شبکه به دست می‌آید که می‌تواند برای طراحی عملی‌تر و بهینة شبکه مورداستفاده واقع شود. در این طرح، پیاده‌سازی نرم‌افزار شامل واحدهای Backend و Frontend طراحی شبکه های مخابراتی نوری با استخراج خروجی‌های زیر صورت می گیرد.

مراحل انجام طرح

مدلسازی غیرخطی کانال فیبرنوری برای سیگنالهای مخابراتی QAM
  1. روالهای بهینه کردن توابع هزینه )حداقل هزینه SNR با برآورده شدن ماتریس ترافیک (شامل  مسیریابی،
  2. تخصیص توان کانال‌ها؛ توسعة بهینه کردن با افزودن جایگذاری بازتولید کننده های سیگنال براساس
  3. SNRتحقق مسیرهای حفاظت

در این طرح پیاده سازی نرم افزار شامل واحدهای مختلفی می باشد که این واحدها شامل مسیریابی، تخصیص طول موج تخصیص توان کانال، توسعه بهینه کردن و افزودن جایگذاری باز تولید کننده های سیگنال، تحقق مسیرهای حفاظت، توسعه بهینه کردن با افزودن سطح مدولاسیون چند بعدی ، کدینگ FEC و شکل‌های احتمالاتی به مجموعه پارامترهای قبلی، طراحی روال های لایه کنترل از جمله کارهایی است که با انجام این نرم‌افزار به دست خواهد آمد.

خروجی های طرح

ابزار نرم ‌افزاری منعطف طراحی شبکه پیاده‌سازی شده در محیط ابری که امکان پردازش‌های حجم بالای شبکه‌های بزرگ را فراهم می‌کند. شرکت‌های تولید کننده تجهیزات انتقال نوری نیاز مبرمی به این نرم‌افزار تخصصی برای بهینه‌ سازی راه‌ حل‌های پیشنهادی بر اساس تجهیزاتشان دارند.

خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search