استاندارد های IEEE

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
استاندارد های IEEE

در سال‌های 1963 مؤسسه Institute of Electrical and Electronics Engineers ( به اختصار IEEE ) با ادغام دو رقیب خود به اسم AIEE و IRE شروع به فعالیت نمود که در زمینه کامپیوتر و این رشته به فعالیت ادامه می‌دادند این مؤسسه پروتکل‌ ها و استانداردهایی را برای صنایعی مانند فناوری، اطلاعات، رباتیک، مخابرات، مهندسی پزشکی، حمل ‌ونقل  تنظیم می‌کند.

هر استاندارد با نام و مشخصه خاص توسط IEEE منتشر گردید در سال 1884، IEEE بنیان ‌گذاری شد که این مؤسسه با برخی از مخترعین بزرگ در زمینه برق از جمله توماس ادیسون، نیکلاس الیوت، و تامسون ادوارد، استون و ادوین واتسون شروع به فعالیت

در این مقاله قصد د اریم شما را با شبکه‌ های بی ‌سیم و استانداردهای IEEE آشنا کنیم.

ازجمله ساختار درونی یک شبکه کامپیوتری مانند سخت‌افزار، لایه‌های عملیاتی و پروتکل ‌ها می‌باشد، که ساختار درونی این توانایی را به ما می ‌دهد تا با برقراری ارتباط و تضمین انتقال اطلاعات روبه رو باشیم.

معماری شبکه‌ ها به جهت این‌ که استانداردهای فلسفی و فیزیکی از پیچیدگی‌ های تثبیت پیوندهای ارتباطی و انتقال اطلاعات بدون این‌ که تداخل بی ‌نشان ایجاد شود انجام می گیرد و انواع و اقسام معماری‌ها را به همراه دارد.

مؤسسه ‌ی مهندسی برق و الکترونیک یک مؤسسه بین‌المللی می‌ باشد که هدف اصلی آن پیشبرد فناوری به‌ طور عام در حوزه‌های وابسته به مهندسی برق و کامپیوتر و در زمینه ‌های وابسته می ‌باشد که 40 هزار نفر عضو در 160 کشور جهان داشته و 45 درصد آن از ایالت متحده می‌باشند، شبکه‌ های بی ‌سیم محلی زمانی ‌که ما بخواهیم یک اطلاعاتی را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال دهیم کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند، که جزء مهم‌ ترین وسایل ارتباطی هستند که بدون نیاز به سیم ‌کشی این دسترسی را به کاربر می ‌دهد که بدون محدودیت در شبکه، جابه‌ جایی اطلاعات داشته باشد.

شبکه‌ های بی‌ سیم یا همان IE تحت عنوان ISO/IEC 8802-11:1999، توسط سازمان استاندارد سازی بین ‌المللی  ISO و مؤسسه استاندارد ملی آمریکا پذیرفته گردیده‌ است.

استاندارد های IEEE, 802.11

802.11

زمانی ‌که ما بین یک کامپیوتر بی ‌سیم و یک کاربر یا ارتباط بین دو کامپیوتر بدون سیم و ارتباط بین مشتریان نقطه دسترسی بخواهیم مشخصات کنترل دسترسی رسانه ‌های بی‌سیم و خصوصیات لایه‌ های فیزیکی را توسط این استاندارد ارائه می کنیم.

که اصطلاحات این استاندارد شبکه از باند فرکانس 2.4 گیگا هرتز برای انتقال داده تا 2 مگابیت بر ثانیه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

802.11a

این استاندارد در فرکانس 5 گیگاهرتز مورداستفاده است و سرعتی که 54 مگابیت بر ثانیه را برای ما به ارمغان می ‌آورد که دلیل عدم استفاده از این استاندارد برد آن می ‌باشد که از 35 متر بیشتر به کاربر دسترسی نمیدهد و اگر مسافت افزایش پیدا کند سرعت به ‌شدت کاهش می‌ یابد.

802.11b

802.11b ازجمله استانداردهایی است که بسیار مورد استفاده عمومی قرار می‌ گیرد و از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و سرعت 11 مگابیت بر ثانیه به عموم دسترسی می ‌دهد که ازجمله مشکلاتی که می تواند داشته باشد این است که در زمان استفاده از دستگاه‌ هایی مانند تلفن بی‌سیم، دوربین و... که اجازه دسترسی دارند، این امر باعث ایجاد تداخل ‌هایی در سیگنال می ‌گردد که این استاندارد سرعت بالایی برای ما نداشته ولی اکثراً در منازل مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برد آن در فضای باز به 100 متر و در داخل ساختمان به 35 متر می ‌رسد.

802.11g

این استاندارد جایگزین مناسبی برای استاندارد 802.11b می ‌باشد که سازگارتر بوده و قابلیت بازگشت به استاندارد 802.11g را داشته و روی بسیاری از دستگاه این عبارت نوشته ‌شده و به فرکانس 4 گیگاهرتز را با سرعت 54 مگابیت بر ثانیه دسترسی می ‌دهد.

802.11n

استاندارد 802.11n برای وایرلس AC با نرخ‌ های تبادل اطلاعات در بازه 866 مگابیت بر ثانیه و عرض کانال 80 مگا هرتز یک استاندارد وایرلس عرضه می ‌گردد که این استاندارد از سرعت و امکانات غیر قابل ‌مقایسه با استانداردهای قدیمی می‌ باشد.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search