علت انتخاب UPS چیست؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
علت انتخاب UPS چیست؟

اگر در یک تعریف کلی بخواهیم بگوییم UPS چیست؟

UPS به‌عنوان یک پشتیبان برای خط مقدم دستگاه‌های مرکز داده به کار می‌روند و وظیفه اصلی آن‌ها این است که اگر با قطعی منبع اولیه روبرو شدیم، برق را به جریان بیندازند.

یک UPS دارای یک بسته باتری است که وقتی دستگاه اتلاف انرژی را از منبع ابتدایی برق دریافت کرد آغاز به کار می‌کند، مدت ‌زمانی که این UPS ها می‌توانند از سخت‌افزارهای متصل به آن‌ها پشتیبانی کنند، بستگی به حداقل زمانی دارد که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا تمام چیزهایی که مورد نیاز است را ذخیره کند و دستگاه‌ها را به ‌درستی خاموش کند و تا زمانی برق به‌ صورت عادی به سیستم برگردد.

UPS چیست؟

در معنای لغوی UPS به نام منبع‌های تغذیه بدون توقف هستند، هنگامی ‌که سیستم ما دچار خاموشی یا از دست دادن برق می‌شود UPS ها فعالیت خود را آغاز کرده و به سیستم ‌ها این اجازه را می ‌دهند که برای چند ساعت فعالیت خود را انجام دهند و این UPSها از نوسانات احتمالی برق در برابر دستگاه‌ها محافظت می‌کند.

شاید برای شما نیز اتفاق بیفتد که در ساعات پرمصرف دچار قطعی برق یا خاموشی شوید که دقیقاً در لحظه‌ای که شما به پروژه خود پایان می‌خواهید دهید مدت‌ها روی آن کار کرده‌اید ناگهان با قطعی برق رو به رو می شوید که UPS ها در مراکز داده و برای کمک به شما و در جهت حل این مشکل هستند.

UPSها را به چند دسته تقسیم می‌شوند

به زبان ساده ‌تر منبع تغذیه کمکی که برای سیستم‌های شما به کمکتان می‌آید UPS است که این اجازه را به سرورها می ‌دهد تا لینک‌ها و اپلیکیشن‌هایی را که افراد را به یکدیگر متصل می‌کند در حالت اجرا قرار دهند برنامه‌هایی که یک پروژه و یک شرکت آن‌ها را دنبال می‌کند، نیازی به یک برنامه کاربردی دارد تا منابع انرژی مطمئن را تامین کند.

امروز با پیشرفت استفاده از رایانش های ابری و مجازی‌ سازی ها که دائماً در حالت اتصال به اینترنت هستند، امروزه افراد تمام فصل‌ها و قسمت‌های یک برنامه یا سریال را از سرویس‌های آنلاین تماشا می‌کنند، یا تلفن‌های هوشمندی که به ‌صورت کلی مدام به اینترنت متصل هستند، با استفاده از اینترنت ها محتوا را با یکدیگر به اشتراک قرار می‌دهیم و مثال‌های فراوان دیگری که اینترنت و حجم عظیمی از ذخیره ‌سازی و زیر پایه‌های پایه اصلی مراکز داده ‌است مورد نیاز می باشد.

در یک تعریف کلی مرکز داده قلب یک اینترنت است و برای این ‌که اطمینان را به ما بدهد که اطلاعات ما همیشه در دسترس هستند مراکز داده باید نسبت ‌به قطعی‌های احتمالی برق همیشه آمادگی لازم را داشته باشند به ‌همین ‌جهت UPS یکی از مهم‌ ترین قطعات در هرمرکز داده شناخته شده ‌است که به‌ عنوان یک محافظ از مرکز داده مراقبت می کند و از اختلالات احتمالی برق جلوگیری می ‌کند.

مجموع UPS ها دارای اجزای مختلفی هستند

مجموع UPS ها دارای اجزای مختلفی هستند:

که اولین اجزاء آن‌ها یکسوکننده است: که برق‌ های ورودی که به‌عنوان AC هستند را به DC برق تبدیل می‌ کند و این برق DC برای تغذیه سیستم ذخیره می‌گردد.

دو ذخیره انرژی: یکسو کننده انرژی تبدیلی را که ذخیره کرده می‌تواند در خازن‌ها، باتری‌ها، فلایول ها سیو و ذخیره کند.

سه معکوس کننده: DC ها توان را از یکسو کننده یا سیستم ‌های ذخیره انرژی به برق AC مورد استفاده قرار می‌دهند، توسط بار الکتریکی تبدیل می ‌سازد.

UPSها را به چند دسته تقسیم می‌شوند:

UPS های آفلاین یا استندبای: که این UPS ها دو حالت دارد که در حالت عادی برق ورودی مستقیم از بار خروجی و بدون فیلتر کردن تغذیه می‌ نماید، در هنگام تشخیص افت برق از یک سوئیچ جامد برای این ‌که بار الکتریکی را به منبع باتری برساند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خط تعاملی یا (line interactive): این UPS ها در زمینه‌هایی مانند UPS استند بای عمل می‌کنند اما تنها تفاوت آن‌ها این است که توانایی تنظیم خروجی را در پاسخ به نیازهای ولتاژ بیشتر و کمتر از حد معمول دارند زمانی‌ که تشخیص افت برق از یک سوئیچ جامد به انتقال بار به منبع باتری استفاده می‌گردد.

UPS های آنلاین تبدیل دو برابر: از قدرت الکترونیک تبدیل دو برابر مورد استفاده قرار می ‌گیرد که سیستم باطری همیشه اتصال دارد و نیازی به تعویض منبع پشتیبان ندارند.

با افزایش استفاده از اینترنت هر روز مرکز داده‌ بیشتر و بیشتری ساخته می‌شود که UPS ها همچنان به‌ عنوان قلب آن‌ها یاد می‌شود و این اطمینان را به مراکز داده ما می‌ دهد که کامپیوترها در مراکز داده همیشه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search