تاثیر فیبر نوری در آب و هوای کره زمین

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وقتی صحبت از محافظت از اتمسفری که در آن زندگی می‌کنیم می‌شود یکی از گزینه‌هایی که در دنیای امروز به ذهن بشر می‌رسد فیبر نوری است که یک انتخاب خوب است به این صورت که ما می‌توانیم انتشار CO2 ناشی از عرضه پهنای باند مدرن را با اجرای فیبر به خانه FTTH تحت کنترل درآورد شبکه ‌های باند پهن به انرژی الکتریکی نیاز دارند داده‌هایی که امروزه ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم و در روزمره کسب و کارمان را و نیازهایمان با آن‌ها برطرف می‌شود به خودی خود وارد خانه ‌های ما نشده ‌است شبکه ‌های دسترسیnetwork) (access 70 تا 80 درصد برق مصرفی این بخش را تشکیل می‌دهند که در زندگی روزمره‌ مان اغلب آن‌ها را نادیده گرفته ‌ایم یا فراموش شده‌اند. وقتی اتصالات پهن باند بدون هیچ دردسری و به‌ سرعت مشکلات ما را رفع می‌کنند و کار ما را حل می‌کنند کسی متوجه حضور مؤثر و آن‌ها نمی‌شود درحالی ‌که سیستم الکتریکی از دفتر مرکزی گرفته تا مشترکین به‌ صورت شبانه ‌روزی فعالیت کنند تا داده‌ها را به خانه برسانند و انتقال اینترنت به خانه ‌ها انجام شود بدون هیچ ‌گونه دردسری درطول این مسیر هر دستگاه به‌ طور مستقیم در انتشار گازهای گلخانه ‌ای نقش دارد.

دو تا سه درصد انرژی در سراسر جهان

سرویس ‌های مخابراتی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده‌اند دو تا سه درصد انرژی تولید شده در سراسر جهان را مصرف می‌کنند مثلاً ترافیک داده همچنان به دلیل پخش ویدئو کنفرانس ‌ها یا دورکاری در حال افزایش است. انتقال داده می‌تواند تا هشتاد درصد از مصرف برق پخش ویدئو کنفرانس را تشکیل دهد.

تاثیر فیبر نوری در آب و هوای کره زمین حال از شما می‌پرسیم که آیا ارائه ‌ی پهن باند در تضاد با حفاظت از آب ‌وهوا است؟

در زمینه فیبرهای نوری این‌ طور نیست طبق گزارشی که از انجمن‌های پهن باند آلمان برکو در ژانویه 2021 به انتشار رسید:

بر اساس رده‌ بندی مصرف انرژی در هر بیت، شبکه های مبتنی بر مس تا هفده برابر بیشتر از شبکه‌ های کامل فیبر نوری نوع مصرف انرژی برق دارند که یک بهره ‌وری بی ‌همتا از انرژی است.

این گزارش را BREKO همراه با  europacable  شورای FTTH اروپا طی بررسی‌های فراوان به منتشر کردند. علاوه ‌برآن این گزارش حاصل از مطالعه ‌ای است که توسط دانشگاه علوم کاربردی TH Mittelhessen در ماه می 2020 انجام ‌شده است.

قوی‌تر از مس

شبکه‌ های فیبر نوری که برای انتقال از POP به مشترکین عملاً به برق نیاز ندارند و درعین‌ حال، می ‌توانند داده ‌های بیشتری را با سرعت بیشتر و در فواصل طولانی ‌تر به دورافتاده ‌ترین مکان‌ها انتقال دهند. اگر شبکه‌ های FTTH برای این منظور پیکربندی شده باشند حتی می‌توانند ترافیک آنتن‌های داده ‌های 5G اطراف خود را نیز در خود جای دهند.

مصرف برق برای ارائه ‌دهندگان پهنای باند نه‌ تنها در حفاظت از آب ‌وهوا بلکه در هزینه آن نیز نقش دارد. مشاوران صنعت   WIK Consult محاسبه کرده‌اند که خاموش کردن مس 60 درصد در هزینه ‌های انرژی صرفه ‌جویی می‌کند.

BREKO اضافه می‌کند: که شبکه‌ های مبتنی بر فیبر نوری نسبت‌ به جایگزین‌های مبتنی بر مس با وقفه ‌های سرویس کمتر، خرابی‌های آن‌ها کمتر و از لحاظ نگهداری هزینه‌های کمتری دارد و این نوع شبکه‌ها نسبت ‌به سایر شبکه‌ها قابل ‌اعتماد تر هستند، که همین عوامل نامبرده نوعی صرفه‌جویی در انرژی است.

اپراتورهای شبکه و شرکت‌های ساخت تجهیزات فیبر نوری با راهکارهای پشتیبانی که در حال حاضر کارایی بالایی را در مرحله برنامه ‌ریزی و ساخت تضمین می‌کند همچنین لازم به ذکر است که بر اساس گزارش بین ‌المللی انرژی IEA شدت انرژی کلی شبکه ‌های داده در هر دو سال به نصف کاهش می ‌یابد آنچه که باقی می‌ ماند میزان مصرف برق دستگاه مشترکین، چه روتر وچه تلویزیون است و بهره ‌وری انرژی آن‌ها در سال 2/7 برابر افزایش می‌یابد.

تاثیر فیبر نوری در آب و هوای کره زمین

مقایسه یک اپراتور شبکه فیبر نوری در ایالات متحد با شبکه مس

اپراتور شبکه Verizon مزایای هزینه‌ ای شبکه فیبر نوری خود را در ایالات ‌متحده تعیین کرد:

به صورت کلی

60 درصد ارزان تر از مس

مستغلات

60 درصد تا 80 درصد ارزان تر

مصرف برق

40 تا 60 درصد کمتر

قابلیت اطمینان

70 تا 80 درصد بهتر

تعمیر و نگهداری، حمل و نقل

40 تا60 درصد کمتر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search