ماژول های فیبر نوری مورد نیاز برای سوئیچ های سیسکو

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

سوئیچ های سیسکو از ماژول SFP و +SFP پشتیبانی می کنند. کاربرد استفاده ماژول SFP در ارتباط فیبر نوری با سرعت حداکثر 1Gbps و ماژول +SFP برای ارتباطات فیبر نوری با سرعت 10Gbps است.
در جدول زیر ماژول های پر کاربرد SFP را مشاهده می کنید:

ماژول فیبر نوری GLC-SX-MM

ماژول فیبر نوری GLC-SX-MM

این ماژول یک فرستنده دوفلکس SPF برای فرستنده است همچنین این ماژول، ماژول انتقال دیتا از طریق فیبر نوری مالتی مد با قطر 50 و 62.5 میکرومتر با پهنای باند مورد پشتیبانی 1 گیگابیت بر ثانیه و برای مسافت تا حداکثر550 مترمی باشد.

ماژول فیبر نوری GLC-LH-SM

ماژول فیبر نوری GLC-LH-SM

این ماژول دارای ویژگی 1000Base-LX/LH می‌باشد که این ویژگی برای کار در هر دو حالت های Multi Mode و Single Mode مورد استفاده است.

1000BASE-LX / LH SFP، با استاندارد IEEE 802.3z 1000BASE-LX سازگاری دارد. کابل‌های فیبر نوری (Single Mode) تا حداکثر 10 کیلومتر و بر روی فیبرهای Multi Mode تا حداکثر 550 متر عمل می کند. زمانی که از نوع فیبر Multi Mode استفاده می‌کنید، فرستنده باید از طریق یک پچ کورد در مُد condition متصل شود.

فرستنده‌های نوری GLC-LH-SM 1G SFP برای ذخیره سازی IP و LAN در شبکه طراحی شده‌اند که یک ماژول فرستنده نوری 1 گیگابیتی هستند. این مدل از ماژول‌ برای فیبر Single Mode طراحی شده و با طول موج اسمی 1310 نانومتر عمل می‌کند. سوئیچ‌ها و روتر ها به واسطه‌ی کانکتورهای رابط گیگابیتی SFP با رعایت استاندارد صنعتی سیسکو، به شبکه متصل می‌شوند. قسمت ورودی و خروجی دستگاه قابل جابه‌جایی می‌باشد و با یک پورت اترنت Gigabit یا اسلات وصل می‌شود.

ماژول فیبر نوری GLC-T

ماژول فیبر نوری GLC-T

دارای ویژگی 1000Base-LX/LH می‌باشد و قابل استفاده در حالت‌‎های Multi Mode و Single Mode است. ویژگی 1000BASE-LX / LH SFP ، با استاندارد IEEE 802.3z 1000BASE-LX سازگاری دارد. این ویژگی در کابل‌های استاندارد فیبر نوری (Single Mode) تا 7حداکثر 10 کیلومتر و بر روی فیبرهای Multi Mode تا حداکثر 550 متر عمل می کند.

از جمله ویژگی های این ماژول

  • قابل جابه جایی در حین انجام کار (Hot swappable) برای به حداکثر رساندن زمان بالا آمدن و ساده بودن قابلیت کار
  • انعطاف پذیری انتخاب رسانه ها و رابط کاربری بر اساس port-by-port
  • طراحی مقاوم برای قابلیت اطمینان بیشتر
  • پشتیبانی از قابلیت کنترل نوری دیجیتال (DOM)

ماژول فیبر نوری SFP-10G-SR

ماژول فیبر نوری SFP-10G-SR

دارای قابلیت HOT PLUG : وجود این ویژگی باعث اتصال و قطع این قطعه در زمان روشن بودن سوئیچ می شود و نیازی به راه اندازی مجدد سوئیچ نمی باشد. مناسب مسافت های کوتاه : این ماژول برای کابل هایی که طول نسبتا کمی دارند، مناسب می باشد و برای مسافت های طولانی حداکثر تا 300 متر را در اختیار شما قرار می دهدو می توان از ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-LR استفاده نمود.

ماژول فیبر نوری SFP-10G-LR

ماژول فیبر نوری   SFP-10G-LR

در حالت کلی ماژول ها توانایی قرار گرفتن در لینک تجهیزاتی مانند روتر و سوئیچ در شبکه را دارند. ماژول فیبرنوری سیسکو مدل SFP 10G-LR این ماژول از خانواده ماژول کمپانی سیسکو با Sender و Receiver G10 در فیبرنوری است که می تواند به شما تا طول 40 کیلومتر امکان ازتباط را برقرار کند. این مدل از ماژول با استاندار GBASE-LR 10 سازگار است و همچنین طول موج آن 1310 نانومتر است.

از جمله ماژول های جدید که در بازار وجود دارند می توان به ماژول های نوع SFP یا Mini-GBIC اشاره کرد که این ماژول ها نقش مهمی در شبکه های زیر ساخت تبادل داده ای دارند. از دیگر ماژول های نوع XFP است که این ماژول امکان تعویض را در هرحالت، حتی روشن بودن سخت افزار اصلی فراهم می‌آورد.

ماژول فیبر نوری GLC-ZX-SM

ماژول فیبر نوری GLC-ZX-SM

ماژول فیبر نوری GLC-ZX-SM برای فواصل بلند 70 تا 100 کیلومتر می باشد. طول موج آن 1550nm یعنی طول موج extended wavwlenght به صورت plug-in ماژول فرستنده/ گیرنده است. ماژول GLC-ZX-SM بعد از اتصال در اپلینک سوئیچ شناخته می شود. ماژولی است که برای انتقال داده بین سوئیچ و فیبرنوری به کار برده می شود.

سرعت کار این ماژول گیگ میباشد و از نوع سینگل مود sigle mode است. این ماژول با قابلیت سیف ریمو در هنگام روشن و خاموش بودن دستگاه عرضه شده است .

ماژول فیبر نوری GLC-FE-100LX

ماژول فیبر نوری GLC-FE-100LX

این محصول یک ماژول فرستنده 100base-LX 10 SFP )GLC-FE-100LX) (فیبر نوری) با عملکردی بالا در محیط های سخت است که برای انتقال طول موجی 1310 نانو متر بر روی بستر فیبر نوری در حالت Single Mode Fiber optic )SMF) (با قطر 9.125 نانو متر) با سرعت Fast Ethernet تا مسافت کاری به فاصله 20 کیلومتر تعبیه شده است.

در مرحله اول پین ماژول مورد نظر را به سمت پایین فشار داده سپس در مرحله دوم ماژول را درون اسلاتSFP قرار داده و به آرامی به داخل فشار داده تا ماژول سر جای خود به صورت صحیح قرار بگیرد.در مرحله سوم پین ماژول را به سمت بالا فشار دهید تا کاملا ماژول در جای خود ثابت شود، در ادامه بعد از اتصال صحیح ماژول کابل فیبر نوری را به ماژول نصب کنید.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search