عیوب رایج در کابل های فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

به کارگیری ساختار مناسب در کابل و استفاده از اصول اجرایی در مورد کابل های فیبر نوری با عملکرد خمش مکرر اهمیت فراوانی دارد. پیش از انتخاب یک کابل فیبر نوری مناسب، شناخت و آگاهی از عیوب آن ضروری است. در این مقاله به بررسی برخی از عیوب رایج در این نوع کابل ها می پردازیم:

قطعی در تار فیبر نوری | عیوب فیبر نوری

۱- قطعی در تار فیبر نوری

گاهی در اثر بوجود آمدن پارگی وآسیب تار فیبر نوری در هنگام عملیات تولید، قطعی یا عدم اتصال در تار فیبر نوری داخل کابل به وجود می آید که این عیب را می توان با انجام تست اپتیک از کابل فیبر نوری تشخیص و رفع نمود.

قطعی در تار فیبر نوری | عیوب فیبر نوری

2-تابیدگی در کابل

نیروهای پیچشی حین عملیات تولید که در اثر عواملی از قبیل ساختار نادرست کابل و جهت نامناسب تاب رخ می دهد، باعث تابیدگی کابل فیبر نوری می شود. این عیب را می توان به سادگی از طریق تغییر شکل مکانیکی کابل تشخیص داد. اگر میزان تابیدگی از حد مجاز (شعاع خمش کابل) بیشتر باشد موجب آسیب دیدگی تار فیبر نوری و قطعی داخلی کابل می گردد .

 آسیب دیدگی روکش کابل فیبر | عیوب فیبر نوری

3- آسیب دیدگی روکش کابل

عوامل مختلفی در هنگام عملیات تولید ممکن است باعث لطمه به پیوستگی روکش کابل و آسیب دیدگی آن گردد که می توان به مواردی مانند تراز نبودن قالب، وجود مشکلاتی در فرآیند اکستروژن و وجود موانع در مسیر کشش کابل اشاره کرد.

ترک خوردگی روکش کابل فیبر | حباب روکش کابل

4-ترک خوردگی و ایجاد حباب در روکش کابل

یکی از آزمون های شیمیایی که بر روی روکش های کابل فیبر نوری انجام می گیرد آزمون مقاومت در برابر شرایط محیطی و مواد شیمیایی است. هنگامیکه کابل در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرد اگر مقاوم سازی نشده باشد دچار ترک، جباب و بادکردگی می گردد.

 ساییدگی روکش کابل فیبر| عیوب فیبر نوری

5- ساییدگی روکش کابل

عوامل مختلفی در عملیات تولید وجود دارد که باعث ساییدگی روکش بیرونی کابل فیبر نوری تا لایه زیرین، تار فیبر نوری می گردد که مهمترین آنها علل ایجاد ضخامت کم روکش طی فرآیند اکستروژن می باشد.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search